Tagi

, , , , , , ,

Dzisiaj, 9 lipca 2017 roku pojechałam do miejscowości Bliziny koło Przywidza (około 35 km od Gdańska). To tutaj mieści się Świat Labiryntów – bardzo dobre miejsce, aby wspólnie z dziećmi spędzić dzień. Pojechałam tam na 10:00 rano i to była bardzo dobra decyzja.

http://swiatlabiryntow.blogspot.com/

Jeżeli chodzi o dojazd to trzeba uważać na informujący o skręcie kierunkowskaz w stronę Świata Labiryntów – nie tylko ja widząc go już nie miałam możliwości skrętu w lewo.

Labirynt znany jest od czasów starożytnych, stosowano go m.in. w Mezopotamii i Egipcie (w grobowcach). Zapewne każdy pamięta słynną opowieść o nici Ariadny i labiryncie zaprojektowanym przez Dedala. Król Minos uwięził w nim Minotaura (pół-człowieka, pół-byka), któremu corocznie trzeba było dostarczać na pożarcie 7 chłopców i 7 dziewcząt. Tezeusz zabił Minotaura, ocalił Ateńczyków i dzięki nici, którą otrzymał od Ariadny (córka króla Minosa) zdołał wyjść z labiryntu. Nie ma jednak dowodów na to, że ten labirynt faktycznie istniał.

Wcześniej na blogu opisałam Pałac w Knossos, który znajduje się na Krecie. Był to ogromny kompleks wąskich korytarzy, klatek schodowych, przedsionków i około 1300 pokoi rozmieszczonych na powierzchni ponad 1,3 ha. Pałac, ze względu na tę skomplikowaną budowę również nazywany jest labiryntem.

Po wejściu na budynku znajdowała się informacja, gdzie można kupić bilety i ile one kosztują.

Poszłam do budynku, zakupiłam bilet i otrzymałam instrukcję dla „Niezdarnego Henia” do Labiryntu Drewnianego. Ponieważ Henio zapomina o wielu rzeczach to sporządził dziennik z czynnościami – musiałam odszukać 9 tabliczek z jego zapiskami, które zostały ukryte w labiryncie.

Labirynt jest naprawdę fajny i mam nadzieję, że moje zdjęcia zachęcą Was do przyjazdu w to miejsce.

Jest tutaj parking i toalety (Toi Toi).

Poszukiwanie tabliczek wcale nie jest takie proste. Są one umieszczone na różnych wysokościach i nie są rozmieszczone w kolejności. Oto dwie przykładowe z „Niezdarnego Henia”.
 

Są też inne historie uzależnione od poziomu trudności. Można zatem iść Światem Bajek
 

czy Tropem zwierząt.

Niektóre obrazki umieszczone są pod przejściami – trzeba rozglądać się wszędzie.

Z Labiryntu Drewnianego widać też kolejne labirynty ponieważ w tym miejscu jest ich kilka.

Na planszach umieszczono informacje o labiryntach.

To jest Labirynt Wielka Stopa.

Jest też Labirynt Liczbowy.

W kolejnym labiryncie należy iść po kładkach w odpowiedniej kolejności (czerwony, pomarańczowy, niebieski) tak aby dojść do jego środka.

Następnie można spróbować swoich sił w Labiryncie Linowym.

Jest też jeszcze taki labirynt, w którym wchodzi się jednym wejściem i należy znaleźć wyjście.

Niestety kukurydza jeszcze nie urosła, zatem jeżeli interesuje Was Labirynt Kukurydziany to mimo, że zaczyna się on już 16 lipca 2017 roku to lepiej przyjechać na niego w drugiej połowie sierpnia lub we wrześniu. Ja zamierzam go jeszcze przetestować w tym roku.

Po wizycie w labiryntach wstąpiłam na bardzo smaczne pierogi i barszcz do Zielonej Bramy w Przywidzu.

http://zielonabrama.com.pl/pierogarnia/

Znajduje się tutaj również ośrodek jeździecki.

