Tagi

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

W tym roku już 19 listopada rozpoczął się Jarmark Bożonarodzeniowy w Gdańsku, który potrwa do 24 grudnia. Niestety w piątek tak wiało, że postanowiłam przeczekać i zobaczyłam go kilka dni później.

W tym roku Jarmark Bożonarodzeniowy odbędzie się na Targu Węglowym, przy ulicy Tkackiej i Bogusławskiego oraz w przejściu podziemnym z Targu Węglowego do Forum Gdańsk.

Tak wygląda jarmark w przejściu podziemnym pomiędzy galerią handlową Forum, a Bramą Wyżynną. Kupić tu można biżuterię, ozdoby świąteczne oraz naczynia.

Tu możecie zobaczyć ciekawą biżuterię.

Po wyjściu z tego przejścia podziemnego wchodzi się taką bramą na jarmark.

Obok po prawej i lewej stronie poustawiano domki, w których można kupić jedzenie i inne ciekawe rzeczy.

Po lewej stronie, w pobliżu zejścia do przejścia podziemnego, kupiłam pięknie pachnące sojowe świeczki.

Wszystkich interesują ceny i możecie zobaczyć je poniżej oraz na ich stronie internetowej. Wypróbowałam waniliową i pachnie bardzo ładnie.

https://candelascent.com/

Obok są stoiska z bombkami i kubeczkami.

Kupiłam tutaj takie piękne bombki na moją choinkę.

Skręciłam w prawo i zobaczyłam budki, w których można kupić ozdoby świąteczne grzane wino, piwo, lemoniady czy gorącą czekoladę.

Spróbowałam tutaj grzanego wina.

Obok znajdują się stoiska z perfumami,

rzeczami z bursztynu,

czy z takimi kubeczkami.

Znalazłam także standardową na naszych jarmarkach pajdę chleba ze smalcem i ogórkiem.

To kolejne stoisko ze świeczkami sojowymi. Wystawia się z nimi firma INSIGNIA (wcześniej pisałam o innych świeczkach sojowych i kupiłam tamte, ponieważ miały standardowe zapachy).

https://insigniacandles.pl/

Na jarmarku firma INSIGNIA prezentuje specjalną świąteczną edycję.

Następnie zobaczyłam zegar, przy którym mieszkańcy i turyści robią pamiątkowe zdjęcia.

Tuż obok zegara jest Lucek – to słynny gadający łoś. Warto tutaj stanąć i poczekać, aż zacznie mówić. Wieczorem zawsze jest w tym miejscu sporo osób.

Idąc dalej zobaczyłam stoisko kowala. Sporo osób zamawia pamiątkową podkowę z imieniem.

Kolejną atrakcją jest Magiczne igloo, które wspiera Fundację Hospicyjną. Należy wrzucić minimum 10 zł i można zrobić fajne zdjęcia w środku (to głównie atrakcja dla dzieci).

Obok znajdują się różne stoiska. Jest stoisko z lizakami,

i ubraniami.

Znaleźć tu można także litewskie smaki. Kupiłam okrągły chleb litewski z kminkiem za 10 zł.

W jednej z budek można kupić bimber, czy Tarninówkę Gen. J. Bema (prawdziwie staropolska nalewka wzbogacona dodatkiem koniaku klasy VS).

Obok Złotej Bramy tak ozdobiono drzewa.

Następnie poszłam zobaczyć kalendarz adwentowy.

Od 1 grudnia zaplanowano otwieranie jednego okienka dziennie. Wnętrze każdego z ponumerowanych okienek kryje słodycze, którymi codziennie (punktualnie o godzinie 18.00) częstują żołnierze Garnizonu Gdańskiego.

Obok kalendarza stoi wysoki na ponad 8 metrów Anielski Młyn – drewniany wiatrak z ruchomymi postaciami aniołów i świętych.

Za kalendarzem ustawiono taką bombkę z którą większość osób robi zdjęcia.

Na tym placu umieszczono dużo budek z regionalnym jedzeniem. Znajdziemy tutaj węgierskie langosze (do nich zawsze jest kolejka) i ciastka kominkowe,

hiszpańskie churrosy, niemieckie currywursty i polskie zapiekanki.

Polecam spróbować włoskiej czekolady na gorąco.

Na jednym ze stoisk sprzedawano chałwę i kupiłam kawałek z pistacjami -była bardzo smaczna.

Znalazłam także stoisko z kuchnią grecką i skusiłam się na pitę z warzywami – niestety to moje największe rozczarowanie (naprawdę w niczym nie przypomina greckiej pity).

Na środku stoi budka Fabryka Prezentów św. Mikołaja. Można tu kupić pamiątkowe kubeczki (33 zł) i czekolady (10 zł) oraz skarpety i inne rzeczy.

Miejsce to pakuje także prezenty.

W pobliżu znajduje się ten tron i ciuchcia. Całe rodziny chętnie przystają w tym miejscu i robią zdjęcia. Wieczorami są kolejki, ale wszystko idzie bardzo sprawnie.

Obok ustawiono taką choinkę.

Kolejnymi atrakcjami są karuzela

i symulator lotu (kolejka do tej atrakcji była długa).

Można spróbować także dań z grilla.

Na placu ustawiono takie budki, w których można zjeść i ochronić się przed złą pogodą.

Na jarmarku ma swoje stoisko Okocim.

Kolejną część jarmarku ustawiono na ulicy Tkackiej.

Znaleźć tu można stoiska z jedzeniem, torebkami i kolejne iluminacje.

Część atrakcji otworzy się dopiero w grudniu.

Do Gdańska 5 grudnia przypłynął Mikołaj i zapalił światełka na najwyższej choince w Gdańsku.

https://magictravelsaroundtheworld.wordpress.com/2021/12/05/mikolaj-przyplynal-do-gdanska/

Można już podziwiać iluminacje w Parku Oliwskim.

https://magictravelsaroundtheworld.wordpress.com/2021/12/14/iluminacje-w-parku-oliwskim-w-2021-roku/

Obok galerii handlowej Forum stoi choinka i świetlny tunel.

Warto przyjechać do Gdańska i zobaczyć te atrakcje.