Tagi

, , , , , , ,

Będąc w Amsterdamie odwiedziłam również Hash Marihuana & Hemp Museum. To najstarsze i najważniejsze muzeum na świecie poświęcone marihuanie.

http://hashmuseum.com/en

Kupiłam bilet,

odebrałam audio guide i poszłam oglądać muzeum.

W 1985 roku holenderski przedsiębiorca i filantrop Ben Dronkers wraz ze swoim przyjacielem Edem Rosenthalem otworzyli muzeum Hash Info w amsterdamskiej Dzielnicy Czerwonych Latarni. Już dzień po oficjalnym otwarciu muzeum zostało zamknięta. Jednak Ben Dronkers z powodzeniem zakwestionował to zamknięcie i ponownie otworzył muzeum tydzień później. Kilka lat później to miejsce zmieniło nazwę na Hash Marihuana & Hemp Museum.

Od 2009 roku muzeum zajmuje dwa uzupełniające się obiekty wzdłuż tego samego kanału w Amsterdamie przy ulicy Oudezijds Achterburgwal. Muzeum koncentruje się na haszyszu i marihuanie, a Galeria Konopi jest w całości poświęcona konopi przemysłowej. Bilet pozwala na obejrzenie obu części.

Kolekcja Hash Marihuana & Hemp Museum obejmuje ponad 12 000 pozycji związanych z konopiami indyjskimi. Od kultywacji do konsumpcji, od starożytnego rytuału po współczesną medycynę, każdy aspekt marihuany w ludzkiej kulturze jest w pewien sposób reprezentowany.

Eksponaty nawiązują również do psychotropowych właściwości tej rośliny. Można zobaczyć zbiór fajek i innych przyborów do palenia haszyszu; pokazano również sposoby przemytu tego narkotyku.

Idąc i oglądając gabloty natknęłam się na informację o The Hashish Club (Club des Hashischins). Klub działał od około 1844 do 1849 roku. Była to paryska grupa zajmująca się badaniem doświadczeń wywołanych przez narkotyki – szczególnie interesował ich haszysz. Członkami tego klubu byli m.in. Victor Hugo, Alexandre Dumas, Charles Baudelaire, Gérard de Nerval i Honoré de Balzac. Spotykali się w Hotelu Lauzun w centrum Paryża.

Na drzwiach można znaleźć planszę ze słynnymi cytatami na temat marihuany i konopi. Można zobaczyć co sadzą o tym: George Washington, Bill Clinton, Barack Obama, Paul McCartney, Bob Dylan, Louis Armstrong, Bob Marley i inni.

W muzeum można zobaczyć jak w sztucznym świetle rosną konopie.

Wracając z tego muzeum natknęłam się na Ripley’s Believe It or Not.

https://www.ripleys.com/amsterdam/

Niestety nie miałam czasu, aby pobyć w tym miejscu dłużej. Jednak to co zobaczyłam tylko z zewnątrz zapowiadało ciekawe atrakcje. Miejsce to zajmuje 5 pięter i prezentuje ponad 500 różnych efektów. Może następnym razem uda mi się obejrzeć je w całości wtedy je tutaj opiszę.

Zobaczyłam ścianę z puszek, najmniejszy samochód na świecie oraz figurę najwyższego człowieka.